Obchodní akademie
Jiráskova 1615
390 02 Tábor
IČ: 60064790
V projektu pracovaly čtyři třídy z Polska, Itálie, Belgie a Česka; probíhal ve školním roce 2024/25. Za českou stranu se ho účastnila jazyková skupina 2L2.
„Je čas připravit se na věk umělé inteligence! Každý z nás - učitelé i studenti - už má s umělou inteligencí nějaké zkušenosti. V médiích můžeme o umělé inteligenci slyšet mnoho dobrého i špatného. Jak se bude používat v budoucnu? Nahradí lidi? Jak si naši studenti poradí na trhu práce v éře umělé inteligence?
Vytvořili jsme tento projekt, abychom prozkoumali některé praktické aplikace umělé inteligence, zprostředkovali mladým lidem různé zkušenosti s umělou inteligencí a poskytli příležitost k diskusi o jejích výhodách a nevýhodách.
Naším snem je, aby umělá inteligence nenahradila lidi, ale aby se stala skutečně užitečným nástrojem, který bude fungovat pod lidským dohledem, přičemž náš um bude potřebný k ověření její činnosti.“
Na začátku projektu stála badatelská otázka je AI přítel nebo nepřítel? Během jednotlivých projektových aktivit jsme využívali různé aplikace s AI a hodnotili jejich přínosy. Při představení škol studenti vytvořili 3D modely škol a jednotlivých tříd s AI audiem. V části věnované školní práci jsme využili AI chatbota pro poznávání anglicky mluvících zemí a zahráli si online únikovku. Hovořili jsme také o rizicích, které AI přináší a zaměřili se na stereotypy o jednotlivých partnerských zemích a diskutovali, jak se vyhnout zjednodušování a přílišnému zobecňování. V závěru jsme se zaměřili na vysokou spotřebu energie a vody, kterou AI modely potřebují pro trénování a fungování. Poslední aktivitou byla „outdoor challenge“ a video představení přírody v okolí školy. Aktivity jsme zpracovali a mohli odpovědět na badatelskou otázku ze začátku projektu. 2.L2 se přiklonila na stranu „přítel“, protože nám hodně věcí usnadňuje.