Obchodní akademie
Jiráskova 1615
390 02 Tábor
IČ: 60064790
Comp@ss je multidisciplinární online projekt eTwinning, připravený pro studenty SŠ z 8 evropských zemí l. Za naši školu se ho účastnili žáci jazykové skupiny 2.L1. Jeho cílem byl rozvoj klíčových kompetencí, především komunikace a spolupráce v anglickém jazyce.
Jaký je význam názvu "Comp@ss": "Com" - kompetence zahrnující komunikační dovednosti,
"@" - digitální kompetence a "p@ss" - úspěch v těchto kompetencích.
Projekt začal otázkou: "Kterou cestu bych měl zvolit, abych uspěl v životě jako jedinec?" Jednotlivé světové strany Comp@ssu zavedly účastníky do čtyř směrů, které reprezentují: S - udržitelnost/společnost/SID (Sociální a interkulturní dialog), E - emoce, N - příroda/život online a W - wellbeing, zahrnující digitální wellbeing mladých lidí v souvislosti s internetem a jejich přítomností v digitálním světě.
Naše mezinárodní cesta byla příjemným zážitkem, ve kterém se učení skrylo v procesu - studenti pod vedením Comp@ssu rozšířili své obzory a získali znalosti a dovednosti, často aniž by si uvědomovali, že se aktivně zapojují do vzdělávacího procesu.
SEVER nás nasměroval na seznamovací aktivity, představení školy, vytvoření mezinárodních online týmů a především na tři společná online setkání na platformě Teams se studenty z Maďarska, Polska a Baskicka. Cestou na VÝCHOD jsme přijali výzvy partnerů a vyhledávali na internetu informace o zajímavých místech jejich zemí a zároveň si podobnou výzvu připravili pro ně (zadání se týkala přírody, měst a hradů v ČR). Další aktivita se týkala poezie, četli jsme si a pomocí AI přeložili básně z různých zemí do češtiny a zjistili, že překlad byl na slušné úrovni. Krátké sloky na různá témata jsme psali společně s partnery a vytvořili společnou sbírku poezie. Před Vánocemi jsme vytvořili online adventní kalendář a po Vánocích jsme se vydali na ZÁPAD a vytvořili audio nahrávky s novoročními předsevzetími. Začátkem roku jsme se věnovali otázkám bezpečného internetu a formou online hry se dozvěděli důležité informace. Poté jsme společně vytvořili a později zodpověděli dotazník na téma digitální wellbeing. Poslední šipka Comp@ssu nás zavedla na JIH, jeho hlavní téma byla planeta Země, každý si rozšířil znalosti v oblasti, která ho zajímá. Na závěr studenti nafotili zajímavá místa ve svých městech a vytvořili o nich audionahrávky. Společně vytvořili online mapu, ve které do svých měst přenesli místa, která je zaujala v partnerských městech (děkanský kostel nyní najdete i v Itálii, Španělsku a Portugalsku, atletický a fotbalový stadion v portugalské Almadě; naopak v Táboře nyní najdeme mořské pobřeží, vysoké hory, další park i řeku). Posledním krokem bylo natočení závěrečného videa a zhodnocení projektu.
"Bavilo mě dělat nejrůznější aktivity v rámci Comp@ss, ale nejvíc se mi asi líbila online setkání s ostatními studenty z mnoha různých zemí. Bylo opravdu příjemné poznat nové lidi a povídat si s nimi o tom, co máme společného, co je v jejich zemi jiné nebo jen o obyčejných věcech v životě." Věra
"Aktivity se mi moc líbily, protože to byla zábava a nejlepší bylo dozvědět se něco zajímavého o cizích zemích. A to bylo něco nového oproti základní škole." Lukáš
"Comp@ss se mi líbil a nejlepší byla část Going West, protože obsahovala moje novoroční přání. Mohla jsem se podělit o své cíle s ostatními studenty a vyslechnout si jejich předsevzetí. Bylo to velmi zajímavé a jsem ráda, že jsem se projektu zúčastnila." Terez
"Nejvíce se mi líbilo na Jihu. Z online kvízů jsme se dozvěděli spoustu nových informací o přírodě. Proto mě tato aktivita zaujala. Také se mi líbilo sdílení fotografií se studenty z jiných zemí. Vybrala jsem si dvě fotografie, jednu z Polska a druhou z Itálie. Tyto fotografie jsem přenesla do Tábora." Jana
Projektový web:
https://school-education.ec.europa.eu/en/etwinning/projects/compss/twinspace
Projektový deník:
https://wakelet.com/wake/qZFbL62kbnaDUll37HEvu