Obchodní akademie Tábor
Obchodní akademie, Tábor, Jiráskova 1615

Odborná stáž v Dublinu

Odborná stáž v Dublinu

29. května 2022 vyjelo 18 žáků tříd třetího ročníku na zahraniční odbornou třítýdenní stáž do irského Dublinu.

Pracují v 15 firmách a organizacích v oblasti firemní administrativy, ubytování mají zajištěno v rodinách s polopenzí, pobytové a cestovní náklady mají hrazeny z grantu programu Erasmus+ KA1.

Cílem stáže je prohloubení stávajících a naučení se novým odborným dovednostem v administrativě, účetnictví a komunikaci se zákazníky a kolegy ve firmě, vše v anglickém jazyce.

Jak se o stáži vyjadřují samotní žáci?

„Pracuji v kanceláři na počítači. Zadávám do databáze data platnosti ID, tisknu faktury a pak je přepisuji do Excelu nebo hledám ve složkách informace o klientech.  Spolupracovníci jsou moc milí a snaží se mi se vším pomoct. Mám hodinovou pauzu na oběd. Většinu času si každý hledí své práce takže je v kanceláři klid.“ Lukáš; Tax Assist Accountants

„V právnické firmě James Watters & Co. Solicitors pracuji v jedné kanceláři společně se dvěma milými a ochotnými Brazilkami a společně máme na starosti firemní papírování. Mám zde vlastní stůl s počítačem, který používám většinu času. Vedle naší kanceláře jsou ještě 4 další pro ředitele a 3 advokáty, kterým také pomáhám s jednoduchými kancelářskými úkony. Náplní mé práce je převážně vytváření složek novým klientům v programu CORTBase, kam zapisuji jejich údaje, skenuji všelijaké dokumenty a do složek je ukládám. Bylo mi umožněno také přihlížet meetingům advokátů s klienty, díky čemuž mám představu o celém procesu přijímání klientů a následného zapisování do programu, zkrátka vím, co přesně dělám a s jakými dokumenty pracuji. Našimi zákazníky jsou hlavně lidé žádající v Irsku o azyl, setkávala jsem se proto s lidmi ze spousty zemí, slyšela nové jazyky a vyslechla si několik zajímavých, často dojemných příběhů. Má pracovní doba je 9-16h s hodinovou pauzou na oběd, díky které práce rychle utíká.“ Kateřina

„Svou praxi plním v Progressive College, což je vysoká škola v Dublinu, která nabízí diplomové vzdělání nebo různé kurzy. Zaměřuje se na péči o zdraví, děti a podobně. Pracuji v kanceláři, kde převážně dělám nějaké papírování nebo práci na počítači. Kopíruji a skartuji, skenuji různé dokumenty, třídím staré dokumenty, nebo kontroluji práce studentů. Ve Wordu a Excelu přidávám ke starým dokumentům nová loga a přepisují některé části z webových stránek jejich společnosti. Dále také přidávám studenty do databáze školy. Všichni kolegové jsou příjemní a přátelští, se vším mi vždycky pomůžou“. 😁 Markéta

„Společnost, ve které pracuji se jmenuje Adaptas ltd. Adaptas poskytuje on-line školení  pro podnikatele. Jedním z hlavních cílů společnosti je zlepšit tradiční metodu školení například použitím VR (virtuální realita). Úkoly dostávám vždycky ráno mailem od supervisora (majitelka firmy).  Upravuji a formátuji prezentace, sociální sítě a webové stránky společnosti. Také se mnou  pracuje student z Belgie - Akshan. S Akshanem máme stejný názory a nápady, takže vždycky se dohodneme. V současné době pracujeme nad zlepšením marketingové strategie  ve společnosti. Každý den máme on-line schůzky, během kterých supervisor hodnotí a upravuje naše projekty.“ Arsen

„Většinou dělám spíše menší kancelářské práce. Nejčastěji skenování a kopírování, třídění složek a podobně. Pokud nemám práci, kterou je nutno dodělat co nejdřív, tak mám vždy možnost se jít podívat k soudu. Budovu soudu mám jen 5 minut od firmy, ve které pracuji. V práci nemám žádné problémy, všichni jsou milí. Když se potřebuji na něco zeptat, nebo něco vysvětlit, tak mi poradí. Celý kolektiv je  velmi přátelský a nemám problém s nimi vést delší konverzace. Celkově jsem se svoji firmou spokojena. Nejzajímavější a nejzábavnější pro mě ale je možnost zúčastnění se soudu.“ Tereza, Tracy Horan & Co. Solicitors

„Naše práce se nachází ve městečku Lucan, zhruba hodinu z centra Dublinu. Je to firma, která zprostředkovává informace a různé služby ohledně účetnictví.  Náplní naší práce je přepisování bankovních transakcí z papírů do Excelu pro lepší přehled, čímž si procvičujeme psaní všemi deseti a práci s počítačem. Další dny jsme si potom vyzkoušely kopírování a dnes nám Jared, jeden z pracovníků, dokonce ukázal, jak zde funguje počítání mezd. Ve firmě jsme potkaly 5 zaměstnanců, všichni byli velmi hodní a ochotni nám s  čímkoliv pomoct. Zatím jsme zde spokojené a doufáme, že
to tak zůstane i nadále. Pracujeme od 10 hodin do 16 hodin.“ 😊 Zuzka a Tereza, KODC Advisory Limited

„Ze začátku jsem skenovala dokumenty, ukládala do počítače a později zařazovala do kartotéky. Také jsem dohledávala informace o firmách, které jsou v likvidaci. Ty, které byly starší víc jak rok 2015, jsem vyřazovala a poté celý seznam aktualizovala. Teď procházím veškerou dokumentaci v horní kanceláři, kontroluji, jestli jsou všechny dokumenty na seznamu. Pokud nejsou, nacházím pro ně vhodné místo a zaznamenávám o nich potřebné informace. Supervizor je milý a trpělivý. Snaží se mi vždy co nejlépe vysvětlit, co mám dělat. Ukázal mi spoustu vychytávek, které pomáhají při práci v Excelu, ve kterém tady pracuji velmi často.“ Šárka, Chartered Certified Accountant (Accountable)

„Přihlašuji hostitelské rodiny, učitele nebo lektory do tzv. Garda vetting, kde je prověří policie, jestli nemají nějakou trestní minulost. Poté ještě kontroluji, jestli už firma obdržela zpátky zkontrolované osoby z Garda vetting, protože někteří jsou označeni jako již zkontrolovaní, ale ATC je stále neobdržela.“ Vendula, ATC Language & Travel

„První den jsem čekala před prací a potkala se s jedním z mých budoucích kolegů, který se hned představil a provedl mě po práci. Seznámila jsem se i s ostatními a musím říct, že příjemnější atmosféru jsem si ani nemohla přát. Všichni jsou moc milí a nemají problém s čímkoli pomoct. Mojí hlavní náplní práce je administrativa, tudíž vyřizuji vrácené dopisy, odpovědi a jiné záležitosti spojené s online účty. Dále připravuji dopisy k odeslání a obálky na ně určené. Když mám mezitím čas, pomáhám s přípravou náramků, které se zde hojně prodávají – tím narážím na to, že je zde i obchůdek, do kterého chodím pomáhat buď doplňovat zboží či komunikovat se zákazníky. Celkově jsem ze stáže nadšená a nevadilo by mi tu pracovat i déle, procvičuji si zde jazyk a zároveň i praktické dovednosti od psaní všemi deseti přes administrativní práci po komunikaci se zákazníky, ale i s rodilými mluvčími, která mi v angličtině pomáhá.“ Kristýna, St Martin Apostolate

Datum vložení: 17. 6. 2022 12:57
Datum poslední aktualizace: 20. 6. 2022 15:08
Autor: Správce Webu