Obchodní akademie Tábor
Obchodní akademie, Tábor, Jiráskova 1615

Rakousko + Maďarsko

16. 3. 2014 – 21. 3. 2014 Projektové setkání bylo hrazeno z výhry Evropské jazykové ceny Label 2013. Představa týdne stráveného mimo školu, nás všechny lákala. Těšili jsme se, že poznáme nové lidi ve stejném věku a strávíme pár dnů jako třída v cizích zemích. Dne 16. března 2014 jsme se všichni sešli v 9:00 na autobusovém nádraží. Odkud nás čekala dlouhá cesta autobusem. Po zhruba 3 hodinách jsme se ocitli v Rakousku, v samotném Linzi. V neděli odpoledne máme na programu návštěvu ARS Electronica, muzeum techniky. K večeru se konečně dostáváme k místu, kde budeme po dvě noci bydlet. Z venku vypadá dobře a zevnitř ještě lépe. Čisté prostředí, které působí útulně. Každý z nás je příjemně překvapen. Pondělí. Dnes nás čeká návštěva zdejší Obchodní akademie, kde strávíme celé dopoledne; představíme Tábor a naši školu, budeme si povídat o tématech, která nás zajímají, společně si zatančíme při naší třídní písničce a odpoledne se půjdeme s rakouskými studenty podívat do města. Úterý. Opět nás čekala dlouhá cesta. Přejížděli jsme do Maďarska. Bylo horko, všichni jsme byli unavení a těšili jsme se až konečně dorazíme do Pápy a ubytujeme se. V půl deváté večer konečně přijíždíme k našemu penzionu. Středa. Škola v Pápě je úplně jiná než v Linzi. Při příchodu nás potěší lístek s naší fotkou a nápisem: Welcome! Hned v našich myslích stoupli o něco výše. Všichni vypadají mile. Zkoumavě si nás prohlížejí, ale nedělá jim problém se usmát. Jazyková bariéra se mezi námi prolomuje rychle. Bavíme se jako bychom se znali už několik dní. Večer nás čeká bowling, kde se ještě více sbližujeme. Čtvrtek. Den, kdy nás čeká návštěva Budapešti. Budapešť je velmi krásná, má i velmi bohatou historii, s kterou nás seznamuje anglicky mluvící průvodkyně. Když něčemu nerozumíme, paní učitelka na angličtinu nám to ochotně přeloží. Pátek. Dopoledne jsme ještě ve škole s maďarskými studenty a užíváme si poslední chvíli s nimi. Po obědě konečně vyrážíme k domovu. Závěrem musíme říci, že tento pobyt, jak v Maďarsku, tak v Rakousku splnil svůj účel. Poznali jsme nové lidi, nová města, nové kraje, a o to tu šlo. Eliška Prucková, Anna Maršíková, 1.A