Obchodní akademie Tábor
Obchodní akademie, Tábor, Jiráskova 1615

Simulační ekonomická hra Unisim


Recenze studentů

Ze začátku jsem byla z předmětu Projektové řízení docela zmatená a vůbec jsem nechápala, co se po nás chce. Postupem času jsem tomu začínala trochu rozumět. Když se pak otevřela ostrá hra, tak mě to ale začalo bavit. Hlavně mě bavilo to napětí, když se uzavíralo kolo a se skupinou jsme čekali, zda vyděláme nějaké peníze. Myslím, že každá skupina zažívá u každého uzavírání kola nějaký ten adrenalin.

A. R.

Podle mého názoru je simulační hra Unisim velice vydařená ve spoustě ohledech. Nachází se zde například spousta statistických reportů z oblasti marketingu a managementu, podle kterých se řídí firmy i ve skutečnosti. Jediná věc, kterou bych změnil, by pravděpodobně byla proměnlivost trhu, například požadavky zákazníků, změna variabilních i fixních nákladů, různé módní trendy a tak dále. Celkově se mi simulační hra velice líbí a myslím si, že má reálný přínos pro studenty škol ekonomického zaměření.

M. K.

Co mi dala hra UNISIM? Hlavně to, že opravdu není snadné vymyslet produkt, který by se líbil všem zákazníkům. Mohli jsme si vyzkoušet, jak to chodí při výběru zájezdu. Nejprve se naší skupině dařilo, ale konkurence byla příliš velká a rychlá a nám se dařit přestalo. Myslím si, že tato hra je přínosná hlavně v tom, že si můžeme vyzkoušet, jak to ve skutečnosti chodí. Není snadné vymyslet něco pro ostatní lidi, aby se jim to vždy líbilo a hlavně předehnat konkurenci. Jediné negativum na této hře vidím, je, že se člověk dokáže rychle naštvat, když se mu nedaří (samozřejmě soudím podle sebe). Je to opravdu zajímavá zkušenost, která procvičí i vaší trpělivost.

T. O.

Když jsme tuto hru poprvé zapnuli a začali jsme si vysvětlovat, o co tam jde, tak mě po pravdě moc nezaujala. Přišla mi docela složitá a pořád jsem nevěděla, o co vlastně jde. Po nějakém čase hraní jsem, ale svůj názor změnila a začala mě bavit. Myslím, že tato hra nás donutí přemýšlet nad vším, co ve hře uděláme. Stačí malá chyba a můžeme klesnout daleko dolů. Ve hře se dozvíme, co všechno je důležité k tomu, aby naše firma nezkrachovala a jak těžké je soupeřit proti firmám, které mají velké tržby již od začátku. Poté už je velice těžké dohnat tyto firmy. Celkově se mi tato hra líbí a věřím, že nám přinese i spoustu zkušeností a poznatků.

A. P.

V rámci vyučovaného předmětu se mi hra velice líbí, přináší aspekt atraktivity a vzrušení do pro mne jinak ne moc zajímavého předmětu. Odhadem nemohu přesně posoudit, zdali se simulace chování zákazníků odehrává realisticky, nicméně pro účely naší edukace je nastaveno ideálně. Celkově hru hodnotím jako zábavnou součást a vítané zpestření výuky.

T. K.

Hra Unisim je velmi zajímavá a občas i napínavá hra. Je zapotřebí si nejprve určit na jaký typ zákazníku se budeme zaměřovat, a poté můžeme navrhnout zájezd. U toho je zapotřebí si dobře promyslet, za jakou cenu a kolik produktů nabídneme, neboli dáme na trh. Veškeré prodělání nás donutilo přehodnotit naše produkty a popřemýšlet nad tím, co jsme udělali špatně. A to tak dlouho dokud se nepovedlo vydělat. Mě osobně hra velmi bavila. Vždy jsem byla napnuta, jak dopadneme v dalším kole. Hru bych doporučila. Je dobré si vyzkoušet vědomosti v „v praxi“ a ne jen v teorii.

Z. I.

Tento poměrně nový předmět (virtuální hra) mě velmi bavil, přimělo nás to přemýšlet už více prakticky, intuitivně a do budoucna, což je dobrá praxe pro naší případnou budoucí pracovní pozici. Či zjištění, že by nás toto zaměření mohlo bavit. Zároveň to bylo i napínavé s příchody nových kol - jak jsme si jako firma vedli. Je škoda, že hra nedokáže rozpoznat (což by šlo velmi těžko) i kvalitu názvů zájezdů - z marketingového hlediska - která by mohla dodávat stanoveným zájezdům přidanou hodnotu. A malá škála nabízených zemí k tvorbě zájezdů. To jsou jen malé mínusy z mé strany. Jinou chybu, či něco co by mě osobně nevyhovovalo, nenalézám.

L. Š.

Manažerská simulace hry na cestovní kancelář byla stresující ve verzi zkušební zejména, ale o to zábavnější, protože se naší skupině nedařilo, ale tím více mě začínala bavit. Tuto hru mohu jednoznačně doporučit. Díky ní jsem si procvičila paměť a myslím, že asi pár měsíců nezapomenu, jaké destinace jsou atraktivní. A mnoho dalšího, co doprovázelo tuto hru. Tato hra pro mě měla další přínos a to soutěživost a myslím, že do těchto hodin se musel těšit snad každý student. Takže v závěru Vám děkuji za tuto super možnost si to vyzkoušet také.

J. V.

Myslím si, že hra UNISIM je skvělá věc, jak nám studentům přiblížit dění v reálném světě. Ze zkušenosti vím, že je lepší škola hrou než jen učení definic. Hra má pár much co se týče pomalosti v určitých momentech, ale to se určitě v dalších letech zlepší.

K. K.

Hra UNISIM se mi líbila proto, že naše firma vyhrávala. Myslím si však, že s reálným trhem se nedá moc srovnávat. Na procvičení, jak by to mohlo fungovat je to dobré, ale nelíbí se mi, že když se ukončí kolo, okamžitě víme výsledky. Ve skutečnosti totiž trvá měsíce, než se dozvíme, jak jsme si vedli vedle konkurence. Možná by bylo dobré, kdyby ve hře byli i reálné firmy a jak si vedli vedle ostatních na trhu.

K. K.

Tato kolektivní hra, na které jsem se podílel s J. M. a K. K. hodnotím pozitivně z několika věcí, které se mi líbily. Na hře bylo nejzábavnější vytváření produktů (zájezdů) ze kterých jsme za jednotlivá kola sklízeli zisk. Ve hře se dají kupovat různé reklamy, či jiné služby na propagování zájezdu či zlepšování. Tato hra mě zaujala nejen tímto, ale i překvapila kolektivní prací mezi námi, kteří jsme na hře intenzivně pracovali a věnovali dostatek času pro konečný, myslím suprový výsledek.

F. U.

Na projektové řízení jsem byla ve skupině s A. P. a A. R. Podle mě je UNISIM zábavná forma a možnost pro studenty zkusit si, jak může fungovat firma. V jiných předmětech jsme takovou možnost neměli a bavilo mě na ní, že je to zase něco jiného než se neustále učit o fungování firmy na papíře. I mě překvapilo, jak hra chytla mé spolužáky a dokázali se o této hře bavit i po vyučování. Rozhodně nám UNISIM dala více, než kdybychom se vše měli učit z poznámek.

K. H.

Podle mého názoru je hra UNISIM skvělá nová forma vzdělání, která je zábavná, aktivní a odráží vlastně to, jak to doopravdy chodí v běžném životě. Mohli jsme si na ní ověřit i teoretické znalosti. Myslím si, že je skvělá zkušenost, vyzkoušet si, jak to chodí při vytváření zájezdu, co všechno musíme brát v potaz, co všechno je důležité vědět. Není zrovna snadné vymyslet produkt, který by se líbil a oslovil zákazníky. Mně osobně hra ukázala, že není důležité jenom "umět", ale také znát a být lepší než konkurence, protože konkrétně v případě našeho teamu byla konkurence bohužel lepší a nám se jí nepodařilo předehnat. Je to opravdu velmi zajímavá zkušenost, která ukáže slabé, ale i silné stránky jednotlivců nebo skupin.

A. M.

Hra je dle mého názoru zábavná a zajímavá. Nejvíce mě bavilo vymýšlet zájezdy pro různé typy zákazníků, ale i ostatní činnosti, které byly nutné k dosahování cílů naší virtuální cestovky a hlavně zisků, byly přínosem a ráda jsem se přiučila tomuto druhu managementu a marketingu. Předmět Projektové řízení mě díky této hře velice bavil a vždy jsem byla napjatá, jak si naše firma povede.

E. Š.

Má recenze na hru Unisim je z větší části kladná. Hra mi přijde velmi poučná a velice napínavá. Při tvoření zájezdů podle statistik jsme přesvědčeni o tom, že zájezdy budou prodány, ale občas tomu tak není, tak hledáme chyby, které se snažíme v dalším kole napravit. Myslím si, že hra je dobrou zkouškou pro řízení firmy na virtuálním trhu, komunikací se zákazníky a vyhovění jejich požadavkům nebo hospodaření s finančními prostředky. V této hře není lehké vést prosperující firmu a přitom soupeřit s konkurencí na trhu. Co bych ale uvítala, kdyby byl větší výběr ve vybraných destinacích nebo dalších doplňkových službách. Na závěr bych hru zhodnotila jako zábavnou a poučnou. Hra mě baví a myslím si, že si z ní každý bude něco pamatovat, než kdybychom měli jen teoretické hodiny projektového řízení.

S. K.

Tato hra je velmi zajímavá, především ve funkcích, které poskytuje. Jednou z nejdůležitějších funkcí je vybrat typ zákazníka, kterému budeme nabízet službu. Dále je důležité zvolit si typ produktu, který budeme nabízet. V této hře je velká konkurence, a proto pro mě každé kolo hry bylo velmi napínavé. Se spolužáky jsme to pojali jako těžkou hru a velkou konkurenci mezi sebou.

N. K.