Obchodní akademie Tábor
Obchodní akademie, Tábor, Jiráskova 1615

Toskánské zážitky sdílené studenty 3.A2 a 4.L2

Báječný týden prožili studenti 3.A2 a 4.L2 v partnerské škole ITET Aldo Capitini v italské Aglianě na konci září 2023.

V neděli 24. 9. 2023 v 16:40 jsme se všichni společně sešli na vlakovém nádraží v Táboře, abychom započali naši plánovanou cestu do Itálie. Přesunuli jsme se vlakem do Prahy a odtud nás pak čekala dlouhá čtrnáctihodinová cesta autobusem. Druhý den odpoledne jsme po náročné cestě konečně dorazili do Florencie. Odtud nás čekal ještě přesun vlakem do Pistoi, kde jsme 5 dní pobývali.

V úterý jsme se společně vypravili do italské školy v Aglianě, se kterou jsme v minulém školním roce vypracovali online projekt eTwinning na téma mediální gramotnost. Tam nás přivítali zdejší žáci se svými učiteli. Seznámení proběhlo v angličtině v mezinárodních skupinkách, italské studenty jsme také učili základy češtiny a dále si vyslechli prezentaci místní firmy, která recykluje oděvy a látky. Po krátké přestávce nás čekal domluvený piknik na zahradě školy. Celé odpoledne proběhlo v přátelském duchu a všichni jsme si to moc užili. Určitě k tomu přispělo i slunečné letní počasí.

Ve středu ráno byl naplánovaný výlet do Pisy. Přesun vlakem trval přibližně hodinu a na místo jsme tak dorazili okolo desáté hodiny. Navštívili jsme světoznámou Šikmou věž a další románské budovy v komplexu místní katedrály na náměstí Piazza dei Miracoli. Po prohlídce města jsme se přesunuli na pláže Al Muraglione ve Viareggiu a společně strávili pár chvil u moře (v moři samozřejmě také 😊, bylo 30 stupňů).

Ve čtvrtek nás opět čekalo setkání se studenty z místní školy. Společný čas jsme strávili nad ekonomickým projektem, vymýšleli jsme návrh firmy s udržitelným programem. Společnými silami jsme to zvládli a naše nápady jsme představili ostatním. Odpoledne pro nás připravili učitelé „honbu za pokladem“, dala nám dost zabrat ☺️. Večer jsme všichni po dlouhém dni vyrazili do místní restaurace na vynikající italskou pizzu.

Následující den po snídani nás čekalo balení kufrů a přesun vlakem do Florencie. Tady jsme měli čas na prohlídku města. Navštívili jsme například kapli Battistero di san Giovanni, náměstí  Piazza della Signoria s renesanční radnicí, viděli florentskou katedrálu, sochu Davida, rozlehlé náměstí Republiky s proslulým kolotočem nebo světoznámý most Ponte Vecchio. Samozřejmě jsme opět nezapomněli na pizzu a vynikající zmrzlinu.

Z Florencie autobus vyjel kolem 19. hodiny a krátce po poledni následujícího dne jsme se všichni shledali se svými rodiči a spokojeně odcházeli domů se svými zážitky.